woensdag 4 mei 2011

Jan Ermers gaat lopen voor FSA!

Vanaf 16 mei is het zover: Jan gaat lopen naar Santiago de Compostella. 
Hieronder een korte schets van zijn laatste voorbereidingen:

De voorbereidingen voor de barre tocht vanaf Granada dwars door Andelusia en Extramadura zijn in volle gang. Hoe heet zal het zijn en hoe ver... etc.... 

Ik heb een boekje aangeschaft van ene Alison Raju die alles van deze Via de la Plata af lijkt te weten. Ook heb ik m'n hand gelegd op een Credential  uitgegeven door het Nederlands St. Jacobs Genootschap. Dit credential geeft het recht op goedkope overnachtingen onderweg in daarvoor speciaal opgerichte refugios, waar je 's nachts naar andere ronkende pelgrims kunt luisteren....

Hoewel, druk zal het op deze Via de la Plata wel niet zijn, daarvoor is ie nog te onbekend bij de grote massa. Op Google zoek ik uit hoe hoog het gaat en wat je topografisch zoal mag verwachten op deze 1200km lange tocht. Ik lees me in over de tijd tussen de 8ste en de 15de eeuw toen dit gedeelte van Spanje door de Romeinen en later door de Arabieren bezet was, en waarvan nog rijke schatten aan kunsthistorie zijn overgebleven.... Het wordt een groot feest!

Verder loop ik mijn trainingskilometers met of zonder rugzak want een gezonde fysieke basis is wel nodig. Ik geloof  in het principe dat de eerste dag van de tocht een training is voor de tweede etc. Mijn ervaring op dit gebied is rijk en daar vertrouw ik maar op ondanks dat ik er niet jonger op wordt...!

Ik heb 'ns iemand horen zeggen: "je loopt niet voor iets of iemand, je loopt voor jezelf". En zo is het. Wel is het aardig om een bepaalde groep mensen wat meer in het vizier te houden als je loopt. Dat dit nu FSA en de vrouwen en meisjes zijn die FSA opvangt, is inderdaad heel bijzonder en zal me ongetwijfeld extra kracht geven... Ik hoop daarom dat ik dit niet voor niets doe en u mij sponsort in de ‘loop over de via de la Plata’. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten